מעלית הבניין היא אחד הנכסים החשובים ביותר של דיירי הבניין. תחזוק שוטף הנעשה בידי אנשי מקצוע מיומנים יבטיח את תקינותה של המעלית ואת המשך פעולתה התקינה עוד שנים ארוכות. לשם כך חשוב להקפיד ולבחור בחברת שירות מעליות איכותית ובטכנאי מעליות מוסמך ומנוסה.

ההכשרה הנדרשת

אחד הקריטריונים הבסיסיים שאין להתפשר עליהם הוא תעודת הסמכה שזכתה להכרה מטעם מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית. חשוב לבחור בטכנאי מוסמך שלמד במוסד הכשרה מאושר ושעמד בהצלחה במבחן ההסמכה שדורש החוק. טכנאי המורשה לעסוק בתחום שירות זה, עליו להציג בפני הלקוח תעודת בודק מוסמך. יש לציין כי מדי כמה שנים נדרש טכנאי המעליות לחדש תעודה זו ולשם כך עליו לקבל אישורים רפואיים ולהשתתף בהשתלמויות המקצועיות הנדרשות ממנו. אפשרות נוספת היא לבחור בחברת שירות מעליות המעסיקה בדרך כלל מספר טכנאי מוסמכים. גם במקרה זה, לפני חתימה על הסכם שירות עם חברת המעליות, יש לוודא כי יש בידה רישיון התואם את הנדרש בחוק, וכי היא עומדת בתקנים שקבע מכון התקנים הישראלי. אם חברת השירות מעסיקה מעליתן מוסמך אחד, יש לוודא כי בעת הצורך קיים מחליף למעליתן המוסמך, שיוכל לענות על צרכי הלקוח.

אין חכם כבעל ניסיון

תחזוקה שוטפת של מעלית הבניין וטיפול בתקלות המתעוררת במשך הזמן הן עניין כבד משקל. כל מעלית חדשה המותקנת בבניין דורשת בדיקה מעמיקה מטעם בודק של מכון התקנים. ללא אישור זה לא ניתן יהיה לאשר את פעולתה של המעלית. אך גם לאחר קבלת האישור הזה חשוב לבחור בטכנאי או בחברת שירות מעליות שיש להם ניסיון נרחב בטיפול שוטף במעליות. בלא תחזוק נכון של טכנאי מעליות בעל ניסיון, הנסיעה במעלית עלולה להיות מסוכנת. טכנאי מנוסה בעל וותק שכבר צבר ניסיון, יידע מהי הדרך הטובה והחסכונית ביותר לטפל בתקלות השונות. חשוב מכך – טכנאי שיש לו ניסיון רב בתחום, יוודא כי מעלית הבניין מתוחזקת באופן האופטימלי ביותר, וכך עשוי למנוע את הישנותן של תקלות גם בעתיד.  

זמינות

מלבד מקצועיותו של הטכנאי חשוב לא פחות לבדוק מהי הזמינות שלו לטיפול בתקלות שונות. חברות שירות מעליות מעסיקות פעמים רבות מספר טכנאים וכך אפשר להיות בטוחים כי כאשר יתעורר הצורך בכך, יוכל להגיע למקום טכנאי מיומן שיטפל בתקלה במהירות וביעילות. את בדיקת הזמינות יש לבצע על פי הפרמטרים הבאים: האם הטכנאי פנוי לביצוען של הבדיקות השגרתיות במעלית, האם קיימת גמישות בזמנים במידה שמתעורר צורך לשנות את מועד הבדיקה, האם קיים מוקד שירות או גורם מטפל שאליו ניתן לפנות בעת צרה, וחשוב מכל – מהי זמינותו של הטכנאי במקרי חירום. ישנם מצבים רבים שבהם נדרשת הגעה מהירה ככל האפשר של הטכנאי. כאשר אדם נלכד במעלית למשל, במיוחד כאשר מדובר בילד או בנער, דיירי הבניין צריכים להיות בטוחים כי למרום יוכל להגיע טכנאי מוסמך שיסייע לחלץ את הדיירים. אם הטכנאי אינו פנוי מסיבה כלשהי, חשוב לוודא כי קיים גורם אחר שיכול להגיש סיוע בהעדרו.  

המלצות

כיום, מעלית כבר אינה מוצר מותרות. היא משמשת לא רק את הדיירים המבוגרים, אלא גם דיירים הנושאים את סלי הקניות שלהם, וזוגות צעירים המשתמשים במעלית לשם העלאת עגלת התינוק לדירה. מכיוון שכך, חשיבותה של המעלית בחיי השגרה אינה מוטלת בספק, ותחזוק לא נכון עלול לגרום להיווצרותן של תקלות רבות. הטיפול במעלית דורש כאמור הכשרה מיוחדת, אך מלבד בדיקת רישיונו של הטכנאי או של ספק השירות, כדאי מאוד גם לברר מידע נוסף על אופן עבודתו של הטכנאי בעבר. לשם כך מומלץ מאוד לבקש המלצות ממספר לקוחות הנעזרים בשירותיו של הטכנאי. בסיכומו של דבר, בעל המעלית צריך לוודא כי הטיפול במעלית מופקד בידיים טובות.

המרכבה 25, אזור התעשייה חולון 58851  |  טלפון רב קווי:  03-5597075 (מענה 24 שעות ביממה)  |  פקס: 03-5569861  |  דוא"ל: info@alred.co.il    

HaMerkava 25 Street , Holon 58851, Israel  |  Tel: +972-3-5597075 (24/7)  |  Fax: +972-3-5569861  |  Email: info@alred.co.il