התקנת מעלית ביתית נעשית נפוצה יותר ויותר, הודות לטכנולוגיות חדשות המאפשרות התקנה כמעט בכל בית או דירה, לרבות התאמת מראה ועיצוב המעלית בהתאם לרצון הלקוחות. במאמר הנוכחי, ריכזנו עבורכם מידע שימושי אודות התקנת מעלית, כולל הכנות נדרשות, סוג דירה פוטנציאלית להתקנה, תחזוקה ועוד!

מהי מעלית ביתית?

מעלית ביתית הינה מעלית המותאמת לבית פרטי בעל שתי קומות ומעלה. המעלית לרוב נבנית עקב הצורך להפוך את הבית לנגיש, אולם בשנים האחרונות קיימים יותר ויותר אנשים אשר בוחרים בהתקנת מעלית עבור הצורך בשיפור רמת החיים בכלל. 

התקנת מעלית ביתית טומנת בחובה כמה יתרונות מרכזיים: ראשית, היא פותרת בעיות של אי נוחות במעבר מקומה לקומה (עקב כל סיבה שהיא). נוסף על כך, חשוב לציין כי היא מעלה את ערך הנכס ולכן זוהי סיבה חשובה בפני עצמה לשקול להתקין אחת כזו בבית.

האם קיימות הכנות שיש לעשות מראש?

אנשים רבים אשר שוקלים להתקין מעלית ביתית, או שיודעים כי ייתכן ובעתיד ירצו להתקין אחת כזו, אינם יודעים האם דירתם הנוכחית אכן מתאימה לכך. ראשית, ברצוננו להדגיש כי מעלית ביתית יכולה להתאים הן לדירות הנמצאות בבית צמוד קרקע והן לדירות הנמצאות בבניינים. קיימות כיום אפשרויות שונות של הנעת מעליות ביתיות, עיצובים ושאר טכנולוגיות בנייה אשר בעזרתם, המעוניינים בכך יוכלו להתאים מעלית ביתית לדירתם.

בנוגע לפיר המעלית, במידה והנכם בונים בית פרטי, או שוקלים לרכוש אחד כזה, שווה לבדוק האם נבנה פיר מעליות כחלק משלד הבניין. בנייה מראש של הפיר עשויה לחסוך לכם זמן וכסף וכמובן, להכין את ביתכם מראש למצב בו תרצו להוסיף לו מעלית. באשר לגודל פיר, חשוב לציין כי גובה פיר ממוצע הינו כ-2.5 מ' ולכן ניתן להתאים מעלית ביתית למרבית הבתים, גם כאלה אשר בהם לא בוצעה הכנה מראש.

עניין נוסף הינו החיוב בבניית מדרגות בנוסף למעלית, על פי צו הפיקוח הקיים על התקנת מעליות. במרבית הבתים בעלי שתי הקומות כבר קיים גרם מדרגות, אולם עבור הדירות החסרות, מקום המדרגות הינו גמיש ביותר ולכן ניתן להתאימם המגוון דרכים עיצוביות לדירה, לרבות בצמוד למעלית או מסביבה, ואף באופן חיצוני לדירה.

האם ניתן להתאים את המעלית למראה הבית?

בדומה לתחומי בנייה נוספים, גם תחום בניית המעליות הביתיות השתפר רבות בשנים האחרונות, בפרט בנושא העיצוב. על כן, המעלית הביתית הפכה לחלק עיצובי בלתי נפרד מן הבית בו היא מותקנת, וניתן להתאים את המעלית, עצמה, המסגרת בה היא יושבת, וכמובן את מקום המעלית במגוון דרכים, למשל על ידי שימוש במסגרות עץ שיקנו לבית מראה חמים יותר, או שימוש במעלית שקופה אשר תקנה לבית מראה חדשני ומודרני יותר.

התקנת מעלית ביתית דורשת קבלת אישור בנייה כלשהו?

התקנת מעלית ביתית אכן דורשת קבלת היתר בנייה מן הרשות המקומית והועדה המקומית, אולם יש לציין כי רישיון כזה מתקבל לרוב במהירות יחסית לבניות אחרות, בהן מתווסף שטח כלשהו לבניין או לבית. עניין זה נכון עבור מקרים בהם מדובר ב"עבודה מצומצמת" על פי החוק הישראלי שמשמעותה המעשית היא הליך קל יותר.

מהם הדברים שיש לדאוג להם לאחר התקנת המעלית?

המשמעות לאחר התקנת מעלית, היא בעיקר הדאגה לתחזוקה ובטיחות. התקנת המעליות נעשית כאמור בטכנולוגיה מתקדמת כאמור, אולם כדי לשמור על רמת בטיחות גבוהה, יש לערוך תחזוקה שוטפת על ידי הזמנת בודק באופן תדיר. חשוב לציין שהחוק הישראלי מחייב בדיקת בטיחות של המעלית אחת לשישה חודשים ולכן, אי עמידה בתדירות זו גוררת לא רק מעבר על החוק, אלא גם סכנת המשתמשים במעלית.

המרכבה 25, אזור התעשייה חולון 58851  |  טלפון רב קווי:  03-5597075 (מענה 24 שעות ביממה)  |  פקס: 03-5569861  |  דוא"ל: info@alred.co.il    

HaMerkava 25 Street , Holon 58851, Israel  |  Tel: +972-3-5597075 (24/7)  |  Fax: +972-3-5569861  |  Email: info@alred.co.il